Catedra „Dirigenție”
Rolul dirigintelui nu se limitează doar la activitățile educaționale formale, ci vizează și dezvoltarea unor competențe precum comunicarea, colaborarea, responsabilitatea și rezolvarea conflictelor. Astfel, catedra dirigintelui are menirea de a contribui la formarea caracterului elevilor și la pregătirea lor pentru viața de adult.
Anul de studii 2020-2021
Preşedintele comisiei: Paladi Rada
Membrii comisiei: Ouș Marina
Tutunaru Natalia
Guler Maria
Caraman Svetlana
Munteanu Liuba
Carcea Anastasia
Griţco Aurelia
Guşan Valentina
Pârcălabu Svetlana
Şotropa Romana
Ghenea Mariana
Cîrlig Iulia
Ţurcanu Svetlana
Cupcea Liuba
Sidor Tatiana
Educatia este cea mai puternica arma pe care o poti folosi pentru a schimba lumea.” Nelson Mandela
Munca educativă cu un colectiv de elevi este greu de conceput fără prezenţa unui îndrumător capabil să organizeze, conducă şi să coordoneze ansamblul influenţelor ce se exercită asupra membrilor grupului.
Activitatea de predare a fiecărui profesor presupune integrarea contribuţiei sale, armonizarea ei cu a celorlalţi colegi şi mai ales orientarea şi adecvarea ei la modelul de personalitate pe care vrem sa-l realizăm. Un asemenea rol îi revine dirigintelui.
Succesul, în mare parte, constă în voinţa de a învinge. Să munceşti cu dragoste înseamnă să pui în toate lucrurile pe care le faci o fărâmă din sufletul tău.
Asigurarea calităţii educaţiei este centrată, în preponderent, pe rezultate care sunt exprimate în cunoştinţe / capacităţi / valori şi atitudini / competenţe. Un diriginte adevărat dă dovadă de entuziasm constant, de răbdare şi avânt neobosit. El organizează şi desfăşoară activităţi extracurriculare – întîlniri, vizite, excursii, discuţii, serate, îndrumă activul clasei.
Scopul orelor de dirigenţie este de a-l învăţa pe elev să gândească în mod critic, a-l elibera de constrângeri şi stereotipuri, dar în cea mai mare măsură înseamnă a-l pregăti pentru viaţa care îi va reclama în permanenţă capacitatea de a gândi pe cont propriu.
Motto: „… în livadă ne place să avem copaci care rodesc mai devreme sau mai târziu […] toate aceste roade sunt bune, nici unul nu este de aruncat. De ce să nu acceptăm în şcoli, minţi mai agere sau mai încete? De ce nu i-am ajuta? Pierdem timp dar câştigăm satisfacţie şi respect… ” Comenius
A fi împreună este un început.
A rămîne împreună este un progres.
A munci împreună este un succes.